lördag 11 juni 2011

I zinkbaljan...



Vi har ägnat våren åt att städa, röja, gräva, slänga, flytta, sortera & strukturera upp i vår trädgård. Det är ju i den änden man får börja när man övertar en gammal trädgård. En viktig grund som måste göras innan man kan börja bygga upp och forma den som man vill ha den själv. Här var det gott om vinter-grönt, vilket jag inte är så förtjust i, så en del har fått gå upp i rök. Men till min glädje fanns det också gott om lavendel, hortensia och pioner. Dem har jag självklart bevarat, dock flyttat om lite grann. Lavendelplantorna såg inte kaxiga ut i våras trots deras 5-6 år på nacken (gissningsvis). Jag gjorde dock ett tappert försök och klippte ner dem tidigt i våras och planterade om dem i zinkbaljor, några fick hamna i ett nytt land. Och se..... de verkar trivas och ta sig väl. Står strax inför blomning, så nu har jag lovat att ge dem desto mer kärlek än tidigare. Dessa får flytta in i förrådet till hösten, men de i landet kommer klara sig bra ute, ska dock klippa lite på dem redan i höst så de tar sig tidigare nästa vår!


 kram 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar