torsdag 9 juni 2011

Nära ut

Det jag verkligen älskar och uppskattar med vårt hus är att vi har nära ut från flera olika håll... Varma dagar som dessa står alla dörrar öppna och jag får nästan känslan av att jag är i trädgården när jag står o pular i köket eller läser en tidning i soffan, härligt! Detta är för mig ett kännetecken för dansk arkitektur. De är otroligt duktiga på att väva ihop inne & ute miljö...något man kan njuta av alla årstider.




Jag har spanat efter snygga dörrmattor, för det kan ju vara bra att ha när det små fötterna springer mellan polen, gungan och sitt rum... Här om dagen sprang jag på dem, på Rusta! Grå-vit randiga i plast, de blev kanon. En hel matt serie som finns i allt från dörr-mattor till långa, smala mattor och dessutom bra pris. Hm, kan nog även bli bra som nya köksmattor så småningom...





 Ha det gott 



1 kommentar:

  1. Jaaa de är perfekta, jag har själv ett par pappelina och en rosarandig i tvättstugan där golvet har en hopplös grå färg som envisas med att se rosa alt lila ut så fort man lägger dit något som faktiskt är grått alt svart! Suck...
    Hur som helst, toppenmattor! :D

    SvaraRadera