onsdag 22 februari 2012

[Vårkofta]



Igår fick jag erkänna för mig själv att jag ärligt längtar efter våren... Solen trängde in genom fönstren och temperaturen nådde den varmaste graden på länge, torr och bar mark. Altandörrarna fick stå på vid gavel och den friska luften fyllde varje liten vrå. Och ja, jag hörde till och med fågelsång, från små fåglar. Jag ställde mig en lång stund på tröskeln och andades in våren... Ja, det är tidigt och den har inte kommit för att stanna, jag vet. Men jag lät mig njuta och tro att verkligheten var något annat en liten stund. 








Det är ganska intressant vad just våren gör med oss. Den för mycket gott med sig. Lust, inspiration, vilja, glädje, lycka, längtan och pirr är bara några få ord jag tänker på nu.... Det är en fin resväska med gott innehåll den lämnar av som man tacksamt tar emot. Just inspiration är något inrednigns-bloggvärlden är beronde av. Inte märkligt att det kan märkas av en bit omotivation och saknad av lust hos många "bloggare" just nu. Längtan efter vår, en ny frisk vind, ja allt det våren för med sig är något vi många längtar efter efter.









Lyckligt lottad är jag, eller framförallt Ebba och Eddie som har en gammel-mormor som stickar som ingen annan.... Den ena koftan är finare än den andre. Ingen av dem kan utses som favorit för alla är det. Här är den senaste som kommer värma lillkotten gott i vår. För tänk, en härlig vårdag i kofta och tunna tygskor, någon mer som längtar efter vår?





4 kommentarer:

  1. Rasar nästan av stolen.....vill haaaaa! Wow så mysigt och fint + bonusen med ett par converse på det! MUMMA! Vår har jag velat ha läänge nu, på tok för länge så det är hög tid att den trillar in nu! :D KRAM på dig vi hörs

    SvaraRadera
  2. Åh vilka söta Converse! Våren är fantastisk! Men snart är den här:)

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Vilken fin blogg du har! Jag är glad att jag hittade hit!

    SvaraRadera